Nízkoprahové denní centrum Lorenc

Vedoucí služby:
Mgr. Markéta Jurníková
Mobil: 731 818 874 

Zástupce vedoucího, sociální pracovník:
Lucie Doleželová, DiS.
Mobil: 732 795 502

U Bečvy 1, 750 02 Přerov
email: ndc@prerov.charita.cz

Provozní doba:
Po  8:00 - 16:00     terénní froma 8:00 - 14:00
Út   8:00 - 15:00     terénní froma 8:00 - 14:00
St   8:00 - 16:00     terénní froma 8:00 - 14:00
Čt   8:00 - 15:00     terénní forma 8:00 - 14:00
Pá  8:00 - 15:00
So  9:00 - 12:00
O nedělích a svátcích je NDC zavřeno.

_Z6A1706

Poslání

Posláním denního centra Lorenc je nabídnutí bezpečného prostoru osobám,  které se ocitli v nepříznivé životní situaci spojené s absencí stabilního bydlení. Prostřednictvím materiální pomoci a sociálního poradenství pomáháme těmto lidem se zajištěním základních životních potřeb a podporujeme je v aktivním řešení jejich nepříznivé situace. Naše práce vychází z křesťanských principů a hodnot, jako jsou důstojnost člověka, spravedlnost, solidarita a odpovědné zacházení se zdroji.

Primárním cílem je prostřednictvím sociálního poradenství a materiální pomoci přispívat ke zmírnění negativních dopadů bezdomovectví na jednotlivce i společnost.

Poskytované služby Nízkoprahového denního centra:

Ambulantní forma

  • Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu.
    - Umožnění celkové hygieny těla – služba spočívá v poskytnutí hygienického zázemí a hygienických potřeb (příp. ochranných pomůcek)
    - Pomoc při osobní hygieně – sprchování, holení, praní, poskytnutí ošacení a obuvi z šatníku.
  • Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy.
    - Vytvoření podmínek pro přípravu stravy – k dispozici kuchyňka s nádobím pro ohřev stravy, příp. poskytnutí potravin.
    - Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí
    - Pomoc při vyřizování osobních záležitostí – sociální poradenství při jednání na úřadech, v orientaci sociálních dávek, při vyřizování dokladů totožnosti, při zprostředkování lékařské péče, včetně doprovodů při jednání se sociálními a veřejně dostupnými institucemi.
  • Pomoc při vyřizování osobních záležitostí je součást individuálního plánu každého klienta NDC Lorenc. Využití telefonu a PC s internetem – klient může využít telefon či internet pouze v případech, kdy to povede k řešení jeho nepříznivé sociální situace. Telefon či internet lze využít zejména k jednání o zaměstnání, ubytování a řešení závazků klienta.
  • Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob – zprostředkování kontaktu s rodinou může probíhat za pomoci a podpory sociálního pracovníka nebo je zprostředkovaný kontakt na křesťanskou duchovní službu – má za cíl duchovní oporu klientů. Do NDC docházejí kněží, kazatelé z různých církevních sborů, aby s uživateli pohovořili o jejich problémech a duchovních rozměrech života. Tato setkání jsou nepravidelná, podle zájmů uživatelů. Pomoc kontaktování rodinných příslušníků probíhá písemně či telefonicky. Další aktivity podporující sociální začleňování je např. pořádání besed či přednášek s preventivními a osvětovými tématy.

Terénní forma

  • Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu.
    - Pomoc při osobní hygieně – pracovník po předchozí domluvě s klientem zajistí pomoc při oholení, s výkonem osobní hygieny, poskytnutí základních hygienických potřeb formou hygienického balíčku.

  • Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy.
    - Pomoc při zajištění stravy - pracovník po předchozí domluvě s klientem zajistí výdej suché stravy, podání nealkoholického nápoje.
    - Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí
  • Pomoc při vyřizování běžných záležitostí – doprovod klienta – na úřady nebo k lékaři a do dalších sociálních a veřejně dostupných služeb. Tato služba může zahrnovat také pomoc při jednání s těmito institucemi, pomoc s orientací ve způsobu jejich fungování. Využití telefonu – klient může využít telefon NDC Lorenc, ale pouze v těch případech, kdy to povede k řešení jeho nepříznivé sociální situace. Telefon lze využít zejména k jednání o zaměstnání, ubytování a řešení závazků uživatele.
  • Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob - zprostředkování kontaktu s rodinou může probíhat za pomoci a podpory sociálního pracovníka nebo zprostředkování kontaktu na křesťanskou duchovní službu – má za cíl duchovní oporu klientů. Pomoc kontaktování rodinných příslušníků písemně či telefonicky. Další aktivity podporující sociální začleňování, popř. nabídnutí možnosti účasti na besedách či přednáškách pořádaných v ambulantní formě služby Nízkoprahového denního centra Lorenc.

Životní příběhy

Paní Adéla

1667299708619

 
Paní Adéla a pan Milan spolu žijí v bývalém nádražním domku nedaleko Přerova. Nízkoprahové denní centrum Lorenc poprvé navštívili před několika měsíci, když se dozvěděli, že by se měl domek brzy zbourat. Ptali se po možnostech pomoci především pro paní A., která zůstala ochrnutá následkem CMP. Paní A. pobírá pouze příspěvek na živobytí. Invalidní důchod jí nebyl přiznán z důvodu nedostatečného počtu odpracovaných let. Dlouhá léta se starala o dceru s postižením. Pracovníci Lorence nyní klientce pomáhají s vyřízením příspěvku na péči a podali se souhlasem klientky žádost o přijetí do Azylového domu s pečovatelskou službou Charity Olomouc na Sv. kopečku. Pan M. se o paní A. obětavě stará. Pracovníci Lorence jsou s klienty v pravidelném kontaktu
v rámci terénního programu a doufají, že se vše brzy obrátí k lepšímu.

Edit k 3. 8. 2023

Paní Adéla momentálně čeká na vyšetření na neurologii, aby mohla být hospitalizována v Rehabilitačním ústavu v Hrabyni a poté ubytována v Azylovém domě s pečovatelskou službou Charity Olomouc. Pro její umístění je nutné, aby se paní zrehabilitovala do takové míry, aby se dokázala sama přesunout z lůžka na invalidní vozík, což v minulosti sama zvládla.

 

Kauzistika NDC Lorenc

 

Propagační leták.