Občanská poradna a poradna pro dlužníky

Vedoucí: Mgr. Martina Krejčířová
Mobil: 777 729 521

Sociální pracovník:                         Mgr. Eva Tkadlecová
Mobil: 777 729 522

Šířava 27, Přerov 750 02
E-mail: poradna@prerov.charita.cz

Úřední hodiny:
Pondělí
Úterý:    09:00 - 12:00 (Na objednání)
Středa:  09:00 - 12:00 
Čtvrtek: 10:00 - 12:00 (Na objednání)
Pátek:    09:00 - 12:00 (Na objednání)


13:00 - 17:00
13:00 - 16:00 
13:00 - 15:30
13:00 - 15:30
13:00 - 15:00 (Na objednání)

purse-3548021_640

Poslání služby

Poskytujeme poradenství v občanskoprávních záležitostech lidem v nouzi a lidem, kteří ve své životní a sociální situaci potřebují poradenské služby. Chceme přispět k řešení jejich nepříznivé sociální situace, k jejich lepší informovanosti, znalosti svých práv a povinností a pomoci jim účinně prosazovat svá práva.

 

Cílová skupina

Občanská poradna je poskytována široké veřejnosti, která se nachází v obtížné životní či právní situaci. Poradna pro dlužníky je pro osoby s dluhy nebo ve finanční tísni.

Cíle služby

  • Poskytovat nezávislé, nestranné a bezplatné poradenství občanům v obtížné životní situaci.
  • Zvyšovat orientaci klientů ve svých právech a povinnostech.
  • Podporovat samostatnost klienta při řešení jeho problémů.
  • Předcházet sociálnímu vyloučení nebo dopadu nepříznivé situace na další oblasti života.
  • Pomoci lidem stabilizovat finanční situaci a získat přehled o svých závazcích.
  • Předcházet vzniku dalšího zadlužení nebo neuváženému uzavírání nevýhodných smluv.
  • Zajistit, aby klient rozuměl svým možnostem řešení dluhů (splátkové kalendáře, insolvence apod.).
  • Podpořit klienta při jednání s věřiteli, exekutory nebo soudy.

Hlavní zásady poskytované služby

Zásada individuálního přístupu
Ke každému uživateli je přistupováno individuálně, podle jeho potřeb a stanovených cílů.
Respektování lidské důstojnosti
Uživatel je přijímán bez ohledu na jeho sociální a společenské postavení, s ohledem a úctou ke každé lidské bytosti a jeho způsobu rozhodování a přistupování k životním hodnotám. K uživateli je přistupováno bez ohledu na etnickou příslušnost, rasu, barvu pleti, sexuální orientaci, náboženské a politické přesvědčení. Respekt je vyžadován od uživatele a jeho blízkých i směrem k pracovníkům.
Zásada přiměřené podpory
S uživatelem služby je pracováno tak, aby se neprohlubovala jeho závislost na sociálních službách a sociálním systému, ale naopak, aby se učil v co nejvyšší míře přebírat odpovědnost za vlastní osobu.
Zásada nestrannosti
K uživateli je přistupováno bez jakékoliv předpojatosti a zaujatosti, bez ovlivnění vlastními názory, pocity, politickým a náboženským přesvědčením.
Zásada mlčenlivosti
Všichni pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o věcech uživatelů, které se dozví v souvislosti s výkonem svého zaměstnání.
Zásada odbornosti a týmové práce personálu
Důraz je kladen na vzdělávání pracovníků, vzájemnou komunikaci (sdílení informací).

Leták služby

Přímá pomoc z Tříkrálové sbírky 2024

Přímá pomoc z Tříkrálové sbírky 2024

Přinášíme vám příběh jedné naší několikaleté klientky (od r. 2019). Klientka řeší v poradně svou finanční situaci, hledání zaměstnání a dluhy.

Jde o svobodnou maminku se dvěma syny. Starší syn navštěvuje 4. třídu základní školy a mladší 1. třídu. Od narození druhého syna je maminka s dětmi sama. Ani jedno z dětí nemá otce zapsaného v rodném listu. Navíc je otec momentálně nezvěstný. Maminka se pokusila ho dát hledat, aby mohla žádat výživné, ale bezúspěšně. Protože není k otci v žádném vztahu a otec není v rodném listu dětí, neposkytla jí Policie ČR žádné informace.

Rodina bydlí v nájemním bytě, kde platila 14800,- Kč. Maminka je nezaměstnaná, nemá žádné vzdělání ani žádnou praxi. Rodina žije jen ze sociálních dávek. Finanční situace rodiny je velmi špatná, ale občas se podaří pořídit věci pro děti z prostředků některé nadace. Občas klientce vypomůže její matka nákupem potravin.

V roce 2023 navíc došlo u maminky ke zhoršení zdravotního stavu. Bez zjevné příčiny náhle zhubla, a tak musela podstoupit řadu vyšetření. Za této už tak tíživé situace se mamince pokazil sporák. Protože neměla žádné úspory, obrátila se nejprve na pronajímatele bytu, zda by sporák pořídil. Ten jí sdělil, že si ho musí koupit sama. Požádala o mimořádnou okamžitou pomoc, ale úřad práce jí také nevyhověl.

Rodině jsme nakonec koupili kombinovaný sporák z přímé pomoci v rámci Tříkrálové sbírky. Na oplátku maminka věnovala do charitního šatníku oblečení, ze kterého už kluci vyrostli.

 Martina Krejčířová