Domácí zdravotní péče
- Vrchní sestra:
Miroslava Urbánková
Mobil: 777 729 500
Email:sestra@prerov.charita.cz- Šířava 27,
- 750 02 Přerov
Tato služba je plně hrazena zdravotní pojišťovnou.
Poslání
Posláním domácí zdravotní péče je umožnit pacientům, u kterých není nutná hospitalizace ve zdravotnickém zařízení, aby mohli zůstat ve svém domácím prostředí a zároveň měli zajištěnou kvalitní a odbornou zdravotní péči. Službu poskytují registrované zdravotní sestry s praxí v domácím prostředí pacienta za předpokladu aktivní spolupráce s praktickým lékařem a rodinou. Poskytujeme ji 7 dní v týdnu v Přerově a okolních obcích.
Domácí zdravotní péče zajišťuje
- Převazy kožních defektů, bércových vředů, proleženin, pooperačních ran ap.
- Péči o stomie, katetry, sondy.
- Odběry krve a ostatního biologického materiálu.
- Kontroly krevního tlaku, měření glykémie.
- Aplikace injekcí, inzulínu.
- Podávání infúzí.
- Cévkování u žen.
- Ošetřovatelskou rehabilitaci.
- Přípravu a podání léků u psychiatrických pacientů.
- Zaučení pacienta nebo jeho rodiny v aplikaci inzulínu.
- Aplikace domácí parenterální výživy.
- Péči o žilní vstupy.
- Péči o klienty na domácí plicní ventilaci.
Cílová skupina
- Osoby s chronickým onemocněním.
- Osoby s tělesným postižením.
- Osoby s jiným zdravotním postižením.
- Senioři.
Cíle služby
- Zajistit dostupnou zdravotní péči lidem v nepříznivé životní situaci.
- Podporovat důstojnost a kvalitu života klientů ve vlastním prostředí.
- Poskytovat komplexní a individuální péči.
- Podporovat soběstačnost a aktivní přístup klienta k vlastnímu zdraví.
Hlavní zásady poskytované služby
- Zásada individuálního přístupu
- Ke každému klientovi je přistupováno individuálně, podle jeho potřeb a stanovených cílů.
- Respektování lidské důstojnosti
- Klient je přijímán bez ohledu na jeho sociální a společenské postavení, s ohledem a úctou ke každé lidské bytosti a jeho způsobu rozhodování a přistupování k životním hodnotám. K uživateli je přistupováno bez ohledu na etnickou příslušnost, rasu, barvu pleti, sexuální orientaci, náboženské a politické přesvědčení. Respekt je vyžadován od uživatele a jeho blízkých i směrem k pracovníkům.
- Zásada přiměřené podpory
- S klientem služby je pracováno tak, aby se neprohlubovala jeho závislost na sociálních službách a sociálním systému, ale naopak, aby se učil v co nejvyšší míře přebírat odpovědnost za vlastní osobu.
- Zásada nestrannosti
- Ke klientům je přistupováno bez jakékoliv předpojatosti a zaujatosti, bez ovlivnění vlastními názory, pocity, politickým a náboženským přesvědčením.
- Zásada mlčenlivosti
- Všichni pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o věcech klientů, které se dozví v souvislosti s výkonem svého zaměstnání.
- Zásada odbornosti a týmové práce personálu
- Důraz je kladen na vzdělávání pracovníků, vzájemnou komunikaci (sdílení informací).
Leták služby
Leták ke stažení PDF: Domácí zdravotní péče.pdf