Nízkoprahové denní centrum Lorenc

Vedoucí služby:
Mgr. Markéta Jurníková
Mobil: 731 818 874 

Zástupce vedoucího, sociální pracovník:
Bc. Jan Kostrhun
Mobil: 603 363 225

U Bečvy 1, 750 02 Přerov
email: ndc@prerov.charita.cz

Provozní doba:
Po  8:00 - 16:00     terénní froma 8:00 - 14:00
Út   8:00 - 15:00     terénní froma 8:00 - 14:00
St   8:00 - 16:00     terénní froma 8:00 - 14:00
Čt   8:00 - 15:00     terénní forma 8:00 - 14:00
Pá  8:00 - 15:00
So  9:00 - 12:00
O nedělích a svátcích je NDC zavřeno.

_Z6A1706

Poslání

Posláním Nízkoprahového denního centra Lorenc je nabídnutí bezpečného prostoru osobám, které se ocitly v nepříznivé životní situaci spojené s absencí stabilního bydlení. Prostřednictvím poskytování činností služby a základního sociálního poradenství pomáháme těmto lidem se zajištěním základních životních potřeb a podporujeme je v aktivním řešení jejich nepříznivé situace. Naše práce vychází z křesťanských principů a hodnot jako jsou důstojnost člověka, spravedlnost, solidarita a odpovědné zacházení se zdroji.

Poskytované služby Nízkoprahového denního centra

V rámci ambulantní formy služby Nízkoprahové denní centrum Lorenc poskytuje:

a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
  • umožnění celkové hygieny těla - služba prakticky spočívá v poskytnutí sprchového koutu a mýdla a zapůjčení čistého ručníku. Četnost využívání služby jedním klientem je regulována na jedno použití denně, pouze při objektivní akutní potřebě je možno použít sprchu vícekrát. Doba strávená ve sprše se omezuje na 15 minut.
  • pomoc při osobní hygieně - poskytnutí prostředků pro osobní hygienu a hygienu prádla (oblečení, praní).

b) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • vytvoření podmínek pro přípravu stravy - kuchyňka s nádobím pro ohřev stravy umožňuje klientům přípravu vlastní teplé stravy. Člověk bez domova si zpravidla nemá venku kde uvařit. Nízkoprahové denní centrum Lorenc poskytuje bezpečné prostředí pro běžný způsob přípravy stravy. Pravidla pro využití kuchyňky nejsou konkrétně stanovena, v případě přetížení služby může pracovník vytvořit pořadník zájemců a stanovit délku využití služby.

c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí

  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí - doprovod klienta - na úřady nebo k lékaři, do dalších sociálních a veřejně dostupných služeb. Tato služba může zahrnovat také pomoc při jednání s těmito institucemi, pomoc s orientací ve způsobu jejich fungování. Doprovod je součástí individuálního plánu a navazuje na sociální práci pracovníka s klientem. Využití telefonu a PC s internetem - klient může využít telefon či internet, ale pouze v těch případech, kdy to povede k řešení jeho nepříznivé sociální situace. Telefon či internet lze využít zejména k jednání o zaměstnání, ubytování a řešení závazků klienta. Pokud je toho klient schopen, je nabádán, aby si potřebná místa obešel osobně, pracovník se snaží o jeho vlastní aktivitu a zabraňuje nadužívání telefonu a internetu.
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob – pomoc při kontaktování rodinných příslušníků písemně či telefonicky, zprostředkování kontaktu na křesťanskou duchovní službu - má za cíl duchovní oporu klientů, další aktivity podporující sociální začleňování např. pořádání besed či přednášek s preventivními a osvětovými tématy.

V rámci terénní formy služby Nízkoprahové denní centrum Lorenc poskytuje:

a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu

  • pomoc při osobní hygieně - poskytnutí prostředků pro osobní hygienu a hygienu prádla (oblečení).

b) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • pomoc při zajištění stravy - pracovník předá kontakt na pracovníka Střediska materiální pomoci.

c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí

  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí - doprovod klienta - na úřady nebo k lékaři, do dalších sociálních a veřejně dostupných služeb. Tato služba může zahrnovat také pomoc při jednání s těmito institucemi, pomoc s orientací ve způsobu jejich fungování. Doprovod je součástí individuálního plánu a navazuje na sociální práci, kterou s klientem provádí pracovník. Využití telefonu - klient může využít telefon, ale pouze v těch případech, kdy to povede k řešení jeho nepříznivé sociální situace. Telefon lze využít zejména k jednání o zaměstnání, ubytování a řešení závazků klienta. Pokud je toho klient schopen, je nabádán, aby si potřebná místa obešel osobně; pracovník se snaží o jeho vlastní aktivitu a zabraňuje nadužívání telefonu a internetu.
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob – pomoc při kontaktování rodinných příslušníků písemně či telefonicky, zprostředkování kontaktu na křesťanskou duchovní službu - má za cíl duchovní oporu klientů, další aktivity podporující sociální začleňování např. nabídnutí možnosti účasti na besedách či přednáškách pořádaných v ambulantní formě služby.

Cíl služby

Primárním cílem Nízkoprahového denního centra Lorenc je prostřednictvím poskytování činností služby a základního sociálního poradenství přispívat ke zmírnění negativních dopadů bezdomovectví na jednotlivce i společnost. 

Leták

Nízkoprahové denní centrum Lorenc_page-0001Nízkoprahové denní centrum Lorenc_page-0002

Leták PDF ke stažení: NDC Lorenc .pdf