Nízkoprahové denní centrum Lorenc
Kde nás najdete
U Bečvy 904/1, Přerov 75002
Na koho se můžete obrátit
Mgr. Markéta Jurníková
vedoucí služby, sociální pracovník
Tel.: 603 363 225
E-mail: 88EuVd545nExZ9enW7c-6b9j-okmYZhaa8kmb
DiS. Tereza Vráblíková
sociální pracovník
Tel.: 731 783 088
E-mail: a.EobZ2n~8ovZ9enW7c-6b9j-okmYZhaa8kmb
Lucie Doleželová DiS.
sociální pracovník
Tel.: 732 795 502
E-mail: 7npsVW8g7.Mo2~l7VX~z83hgc5prRb~lW5pJ
Kateřina Šimková
PSS
Tel.: 604 177 967
E-mail: 68Go87d7Tlvw1~l7VX~z83hgc5prRb~lW5pJ
Gabriela Zbranková
PSS
Tel.: 739 711 594
E-mail: 28oBZ3b7TsoBR.agc8m%C%h_~hIhT65j4mnhTj
Lenka Krejčí
provozní koordinátor
Tel.: 605 771 359
E-mail: 7.AuRWaj0cpsQOQh~.Ey.W7%WkvDRW7r
Pro koho je služba určena
Lidé bez domova
Lidé bez domova
Kontaktní údaje
Nízkoprahové denní centrum Lorenc
Typ služby
Nízkoprahová denní centra
Poskytovatel
Charita Přerov
Kraj
Olomoucký kraj
Způsob poskytování
ambulantní, terénní
Vedoucí služby
Mgr. Markéta Jurníková
Registrační číslo služby
3793136
Poslání a cíle
Posláním Nízkoprahového denního centra Lorenc je poskytovat ambulantní a terénní formou pomoc osobám, které se ocitly bez přístřeší. Službou chceme předcházet jejich sociálnímu vyloučení, zdravotním komplikacím způsobeným tímto stylem života a motivovat je k postupnému začlenění do běžného života společnosti. Veškerá pomoc je konána v souladu s křesťanskými principy a hodnotami, jako jsou důstojnost člověka, spravedlnost, solidarita a odpovědné zacházení se zdroji.
Cílové skupiny
Činnosti
Další informace
Primárním cílem je prostřednictvím sociálního poradenství a materiální pomoci přispívat ke zmírnění negativních dopadů bezdomovectví na jednotlivce i společnost.
Poskytované služby Nízkoprahového denního centra:
Ambulantní forma:
- Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu.
- Umožnění celkové hygieny těla – služba spočívá v poskytnutí hygienického zázemí a hygienických potřeb (příp. ochranných pomůcek)
- Pomoc při osobní hygieně – sprchování, holení, praní, poskytnutí ošacení a obuvi z šatníku.
- Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy.
- Vytvoření podmínek pro přípravu stravy – k dispozici kuchyňka s nádobím pro ohřev stravy, příp. poskytnutí potravin.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí
- Pomoc při vyřizování osobních záležitostí – sociální poradenství při jednání na úřadech, v orientaci sociálních dávek, při vyřizování dokladů totožnosti, při zprostředkování lékařské péče, včetně doprovodů při jednání se sociálními a veřejně dostupnými institucemi.
Pomoc při vyřizování osobních záležitostí je součást individuálního plánu každého klienta NDC Lorenc. Využití telefonu a PC s internetem – klient může využít telefon či internet pouze v případech, kdy to povede k řešení jeho nepříznivé sociální situace. Telefon či internet lze využít zejména k jednání o zaměstnání, ubytování a řešení závazků klienta.
Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob – zprostředkování kontaktu s rodinou může probíhat za pomoci a podpory sociálního pracovníka nebo je zprostředkovaný kontakt na křesťanskou duchovní službu – má za cíl duchovní oporu klientů. Do NDC docházejí kněží, kazatelé z různých církevních sborů, aby s uživateli pohovořili o jejich problémech a duchovních rozměrech života. Tato setkání jsou nepravidelná, podle zájmů uživatelů. Pomoc kontaktování rodinných příslušníků probíhá písemně či telefonicky. Další aktivity podporující sociální začleňování je např. pořádání besed či přednášek s preventivními a osvětovými tématy.
Terénní forma:
- Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu.
- Pomoc při osobní hygieně – pracovník po předchozí domluvě s klientem zajistí pomoc při oholení, s výkonem osobní hygieny, poskytnutí základních hygienických potřeb formou hygienického balíčku. - Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy.
- Pomoc při zajištění stravy - pracovník po předchozí domluvě s klientem zajistí výdej suché stravy, podání nealkoholického nápoje.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí
Pomoc při vyřizování běžných záležitostí – doprovod klienta – na úřady nebo k lékaři a do dalších sociálních a veřejně dostupných služeb. Tato služba může zahrnovat také pomoc při jednání s těmito institucemi, pomoc s orientací ve způsobu jejich fungování. Využití telefonu – klient může využít telefon NDC Lorenc, ale pouze v těch případech, kdy to povede k řešení jeho nepříznivé sociální situace. Telefon lze využít zejména k jednání o zaměstnání, ubytování a řešení závazků uživatele.
Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob - zprostředkování kontaktu s rodinou může probíhat za pomoci a podpory sociálního pracovníka nebo zprostředkování kontaktu na křesťanskou duchovní službu – má za cíl duchovní oporu klientů. Pomoc kontaktování rodinných příslušníků písemně či telefonicky. Další aktivity podporující sociální začleňování, popř. nabídnutí možnosti účasti na besedách či přednáškách pořádaných v ambulantní formě služby Nízkoprahového denního centra Lorenc.
Provozní doba služby:
Po 8:00 - 16:00 terénní froma 8:00 - 14:00
Út 8:00 - 15:00 terénní froma 8:00 - 14:00
St 8:00 - 16:00 terénní froma 8:00 - 14:00
Čt 8:00 - 15:00 terénní forma 8:00 - 14:00
Pá 8:00 - 15:00
So 9:00 - 12:00
O nedělích a svátcích je NDC zavřeno.